Laatste update: 2017
  1. Biedt u de mogelijkheid aan om de topopslag te laten vervallen?
    Ja

  2. Biedt u de mogelijkheid om de topopslag te laten vervallen gedurende de rentevaste periode?
    Ja

  3. Laat u de topopslag AUTOMATISCH vervallen gedurende de rentevaste periode?
    Nee

  4. Brengt u kosten in rekening voor de verwerking van het vervallen van een topopslag?
    Nee

  5. Komt er na een waardedaling van de woning weer een topopslag op de rente?
    Nee, tenzij de klant een lagere waarde instuurt, dan passen we dit aan aan het einde van de rentevaste periode.

  6. Vervalt de topopslag op de rente na aflossing van de top?
    Ja, automatisch aan het einde van de rentevaste periode. SNS kent maar liefst 12 risicoklassen. De klant komt dus snel in aanmerking voor het laten vervallen van een opslag.

  7. Informeert u uw klanten pro-actief indien zij in aanmerking zouden komen voor het vervallen van een topopslag?
    Ja, dat doen wij pro-actief. De klant moet dan wel de waarde van de woning aantonen tijdens de rentevaste periode.

  8. Vervalt de topopslag op de rente na een waardestijging van de woning?

    Ja, direct wanneer de kant de waarde aantoont.

  9. Welke documenten heeft u nodig om te kunnen beoordelen of de topopslag kan vervallen?
    Taxatierapport of WOZ (WOZ alleen als de hypotheek lager is dan 75% van de WOZ waarde)

  10. Zijn er binnen uw organisatie hypotheeklabels die afwijkende voorwaarden hebben bij het vervallen van een topopslag?

    Nee